Jobb hjemmefra som call centre

Arbeid hjemme som kundesentermedarbeider

call123Dersom man er interessert i å jobbe hjemmefra av ulike grunner, er jobb på et call center et populært alternativ. Før var det slik at dersom en kunde hadde et spørsmål, en klage eller ville foreta en bestilling, ringte de til et kundesenter og kom til et hovedkontor der det satt mange ansatte. Slik er det ofte ikke nå lenger – som kunde ringer man en bedrift, men blir ofte satt videre til en medarbeider som jobber hjemmefra. Denne medarbeideren har ofte blitt trent noe opp på forhånd, og følger ofte et slags manus når de skal svare på ulike spørsmål og løse ulike problemer for kunden.

Hva er fordelene med å jobbe på et call center hjemmefra?

Med denne typen jobb følger selvsagt alle fordelene som kommer med å jobbe hjemmefra, slik som at man ikke trenger å pendle, man kan strukturere sin egen hverdag, mange føler at de får mer tid til familie og til trening. Videre har studier vist at medarbeidere som jobber hjemmefra er mindre stresset og mer engasjert i sin egen arbeidsdag. En annen fordel med nettopp call center er at det er en av de jobbene som foregår hjemmefra/på nett som ofte virkelig betaler godt.

Hva skal til for å få en jobb som kundeservicemedarbeider hjemmefra?

call124Du bør ha evne til å være profesjonell på telefonen, det er også et pluss dersom du har en god og behagelig telefonstemme. Du bør ha sans for kundeservice. Du bør ha evnen til å lese et manus samtidig som du får det til å høres naturlig ut for kunden. Videre bør du ha tilgang til et stille sted du kan jobbe, dette er ikke jobben for deg som vil sitte på kaffebar. Enkelte bedrifter vil kreve at du har spesifikt datautstyr som gjør det mulig for deg å løse de aktuelle oppgavene.